Volkswagen Passat

Objawy

Biły dym z rury wydechowej, który znika po chwili, objaw występuje do temperatury silnika około 70 stopni. – Uszkodzona głowica, płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania.
Podczas jazdy w losowym momencie, pedał gazu przestaje działać. – Zabrudzony filtr cząstek stałych. Procedura wypalania nic nie daje, należy go wymienić.
Na dece rozdzielczej zaświeci się żółta kontrolka filtra cząstek stałych. – Należy jechać stałą prędkością z 3 tys obrotów (80 km/h na trójce) do czasu kiedy kontrolka nie zgaśnie. Komputer uruchamia tryb przeczyszczania filtra cząstek stałych. Wypala sadze które się tam osadziły. Standardowo procedur trwa około 10-15 min.
Częste włączanie się procedury wypalania filtra cząstek stałych. – Bardzo zabrudzony filtr należy go wymienić, bądź zregenerować. Sam filtr się nie wypala tylko zapycha sadzą. Samochód posiada dwa czujniki ciśnienia przed filtrem i za filtrem, jeśli różnica ciśnień jest zbyt duża uruchamiana jest procedura wypalania sadzy. Nie zalecam kupowania emulatorów filtra.
Przy 1/4 poziomu paliwa w baku samochód zaczyna gasnąć, brak możliwości odpalenia. – Uszkodzona pompa paliwa. Po zatankowaniu do pełna można dalej jechać :)
Samochód nie ma mocy. Rozpędza się tylko do 90 km/h. – Włączył się tryb serwisowy, należy jechać do serwisu
Głośniejsza praca silnika pod paskiem rozrządu (grzechotka).  - Ślizgający się łańcuch po zdartej zębatce na wale korbowym napędzający pompę oleju. Konieczna wymiana wału korbowego wraz z pompą.
Wymiana tylnych klocków hamulcowych – Tylko w serwisie, tłoczki są automatycznie regulowane za pomocą komputera.
Wymiana oleju. – Castrol EDGE 5W-30 VW 504 00 i 507 00. Tylko przez spuszczenie przez odkręcenie korka w misce olejowej. Tylko tak schodzą wszystkie “śmieci” z silnika.
Po wymianie oleju na filtrze oleju patrząc pod światło mikroskopijne opiłki metalu. – Coś niepokojącego się dzieje z waszym silnikiem, nie powinno być żadnych opiłków.
  • Biły dym z rury wydechowej, który znika po chwili, objaw występuje do temperatury silnika około 70 stopni. – Uszkodzona głowica, płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania.
  • Ubywający płyn chłodniczy. – Może świadczyć o mikropęknięciach w głowicy
  • Podczas jazdy w losowym momencie, pedał gazu przestaje działać. – Zabrudzony filtr cząstek stałych. Procedura wypalania nic nie daje, należy go wymienić.
  • Na desce rozdzielczej zaświeciła się żółta kontrolka filtra cząstek stałych. – Należy jechać stałą prędkością z 3 tys obrotów (80 km/h na trójce) do czasu kiedy kontrolka nie zgaśnie. Komputer uruchamia tryb przeczyszczania filtra cząstek stałych. Wypala sadze które się tam osadziły. Standardowo procedura trwa około 10-15 min.
  • Częste włączanie się procedury wypalania filtra cząstek stałych. – Bardzo zabrudzony filtr należy go wymienić, bądź zregenerować. Sam filtr się nie wypala tylko zapycha sadzą. Samochód posiada dwa czujniki ciśnienia przed filtrem i za filtrem, jeśli różnica ciśnień jest zbyt duża, uruchamiana jest procedura wypalania sadzy. Nie zalecam kupowania emulatorów filtra.
  • Przy 1/4 poziomu paliwa w baku samochód zaczyna gasnąć, brak możliwości odpalenia. – Uszkodzona pompa paliwa. Po zatankowaniu do pełna można dalej jechać :)
  • Samochód nie ma mocy. Rozpędza się tylko do 90 km/h. – Włączył się tryb serwisowy, należy jechać do serwisu
  • Głośniejsza praca silnika pod paskiem rozrządu (grzechotka). – Ślizgający się łańcuch po zdartej zębatce na wale korbowym napędzający pompę oleju. Konieczna wymiana wału korbowego wraz z pompą.
  • Wymiana tylnych klocków hamulcowych - Tylko w serwisie, tłoczki są automatycznie regulowane za pomocą komputera.
  • Wymiana oleju. - Castrol EDGE 5W-30 VW 504 00 i 507 00. Tylko przez spuszczenie przez odkręcenie korka w misce olejowej. Tylko tak schodzą wszystkie “śmieci” z silnika.
  • Po wymianie oleju na filtrze oleju patrząc pod światło mikroskopijne opiłki metalu. - Coś niepokojącego się dzieje z waszym silnikiem, nie powinno być żadnych opiłków.

Szukasz czegoś?

Użyj poniższego formularza aby wyszukać:

Dalej nie możesz znaleźć czegoś, co według Ciebie powinno tutaj być? Napisz do mnie, postaramy się rozwiązać problem razem!

Odwiedź naszych znajomych!

Kilka polecanych linków...

Archiwum

Wszystkie wpisy chronologicznie...